ЗДО №5, ЗДО №5 "Вишенька" м. Хмільника, Хмільник
Вінницька область, Хмільницький район

Поради для батьків

 

Конультація для батьків на тему:

«ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ТВОРІВ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО»

    Основна ідея роботи з правового виховання дошкільнят – визнання дитини повноцінної і повноправною особистістю: вільної і відповідальної, яка знає свої права і адекватні способи поведінки у випадках їх порушення, що володіє почуттям власної гідності і з повагою відноситься до інших, здатної на власний вибір і з розумінням сприймає думки і переваги оточуючих.

Мета роботи: створення умов для виховання майбутнього громадянина правової держави.

Основні напрямки нашої роботи з дітьми з правової культури:

  • допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність, разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини;
  • вчити толерантно спілкуватися один з одним;
  • виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших; формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок);
  • заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.

Основними принципами реалізації програми по правовому вихованню є систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв’язок із заняттями з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом, музичного виховання, вільної, ігровою, театралізованою діяльністю. Але найважливіша складова, яка  правову культуру дитини- це правова культура дорослих та їх відповідна поведінка. Саме тому робота з реалізації програми по правовому вихованні дошкільнят розподілена на три етапи:

  • Робота з колективом ЗДО
  • Робота з підвищення правової культури батьків
  • Робота з дітьми.

ЗАКОНОДАВЧЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ДИТИНИ

Універсальна декларація прав людини. 11 грудня 1948 рік

Декларація прав дитини 20 листопада 1959 рік

Конвенція ООН про права дитини.  20 листопада 1989 рік

Ратифікація Конвенції ООН про права дитини в Україні. 27 вересня 1991 рік

Державна програма „Освіта. Україна ХХІ століття”. 3 листопада 1993 рік

Національна програма „Діти України”. 18 січня 1996 рік

Обласна програма  „Діти України”. 29 березня 1996 рік

Закон України „Про освіту”. 23 березня 1996 рік

Конституція України. 28 червня 1996 рік

Базовий компонент дошкільної освіти(нова редакція). 22 05.2012

Закон України „Про охорону дитинства”. 26 квітня 2001 рік

Закон України „Про дошкільну освіту”. 11 липня 2001 рік

Національна доктрина розвитку освіти в Україні. 17 квітня 2002 рік

МІЖНАРОДНІ ДНІ

1 червня – Міжнародний день захисту дітей

20 листопада – Міжнародний день прав людини

10 грудня – Міжнародний день прав дитини

 ДЕКЛАРАЦІЯ ПРАВ ДИТИНИ

Ми діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтесь з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.

Захищайте нас, щоб ми мали можливість рости гідно й вільн.

Нехай у нас буде ім’я і земля, яку ми можемо назвати своєю.

Ми не полвинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.

Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше дбайте про нас і враховуйте наші потреби.

Дайте нам змогу жити в сім”ї. Якщо сім”я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя. Проте дайте нам можливість гратися, щоб ми самі навчались.

Нехай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.

Захистіть нас від жорстокості  й від тих, хто може з нами погано поводитись.

Ростіть нас в умовах терпимості, свободи й любові. Вирісши, і ми пропагуватимемо розуміння між народами.

Коли порушуються права дитини?

Коли немає безпеки для її життя та здоров'я.

Коли її потреби ігноруються.

Коли не задовольняються її основні потреби.

Коли щодо дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.

Коли порушується недоторканність дитини.

Коли завдається шкода здоров'ю дитини.

Коли дитину ізолюють.

Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім'ї рішення.

Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття.

Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.

Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

Коли навіюють страх за допомогою жестів, поглядів, погроз фізичного покарання.

Коли дитину залякують, використовуючи при цьому суспільні установи (міліцію, церкву, спецшколу, колонію, лікарню).

Коли порушують статеву недоторканість дитини.

Коли контролюють її доступ до спілкування з ровесниками, дорослими, родичами, одним із батьків, якщо на це нема рішення суду.

Коли використовують дитину, як засіб економічного торгу під час розлучень, поділу майна.

Коли дитині не надається право робити помилки.

 

Абетка для батьків

А — аналізуйте, що дитина дивиться по телевізору чи в Інтернеті.

    Б — будьте толерантними під час розмови з дитиною.

    В — вас запитують — уважно слухайте, давайте відповіді.

    Г — говоріть із дитиною у зрозумілій, прийнятній для неї формі.

  Д — дивіться телевізор, читайте журнали разом із вашою дитиною.

    Е — економте свій час і сили на вмовляння дитини прочитати якусь книжку чи подивитися певну передачу; напевно, їй це ще зарано — на все свій час.

    Є — єдність поглядів, оцінок батьків у тому, що дивиться, читає, у що грається дитина на комп’ютері.

   Ж — життя дитини не має обмежуватися телевізором, комп’ютером чи плеєром.

   З — з розумінням ставтеся до телепрограм, які обирає дитина, зважайте на її вік, інтереси тощо.

      І — ігри на комп’ютері заміняйте рухливими іграми надворі.

      К — купуйте дитині тільки необхідне, не потурайте її забаганкам.

      Л — любіть ваших дітей та приділяйте їм більше уваги.

      М — мистецтво — це не лише телебачення, преса та Інтернет.

   Н — не кажіть дитині: «Тобі ще рано це дивитися», — просто перемкніть канал на ту програму, яку можна дивитися разом із нею.

     О — обговорюйте з дитиною побачене по телевізору.

     П — поважайте думки дитини.

   Р — радійте та сумуйте разом із дитиною в повсякденному житті, коли дивитеся чи обговорюєте телепередачу або книжку.

    С — стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.

    Т — творчий потенціал дитини розвивайте.

     У — успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в родині.

   Ф — фарби та палітра кольорів у вашому житті нехай завжди сяє лише веселими барвами.

     X — хай завжди дитина відчуває ваш інтерес до себе.

  Ц — цікавтеся друзями дитини: запрошуйте їх до себе в гості, дізнавайтеся і про їхні захоплення, погляди на життя, про те, що вони читають, тощо.

   Ч — частіше допомагайте дитині виконувати доручену справу, але не виконуйте її за дитину.

    Ш — шум — це ворог здоров’я дитини.

    Щ — щастя і радість дітей — у ваших руках.

    Ю — юнацький вік — це найкращий період у житті дитини.

  Я — якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, порядною, люб’язною, правдивою, ставилася до всіх із любов’ю, дотримуйтеся самі цих порад.

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *