ЗДО №5, ЗДО №5 "Вишенька" м. Хмільника, Хмільник
Вінницька область, Хмільницький район

Моніторинг якості освіти ЗДО

                                                                             ВИСНОВОК

про якість освітньої діяльності ЗДО № 5 (ясла – садок)  «Вишенька»,

внутрішньої системи забезпечення якості освіти за результатами самооцінювання напряму

«Освітнє середовище закладу»

Вимога/правило

Опис досягнень і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи якості освіти та рівні  оцінювання за вимогами

  1. Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку виховання, навчання дітей та праці

На виконання річного плану роботи ЗДО №5(ясла – садок) «Вишенька» на 2023-2024 навчальний рік, упродовж 2023-2024 навчального року робочою групою ЗДО №5 здійснювалося самооцінювання напряму «Освітнє середовище закладу освіти». Робочою групою закладу на основі спостережень, опитування та анкетування встановлено, що освітня діяльність у закладі дошкільної освіти №5 (ясла - садок) «Вишенька» здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

Заклад дошкільної освіти №5 (ясла-садок) «Вишенька» розпочав функціонування з 1975 року. ЗДО №5 знаходиться у комунальній власності міста. Садочок працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10.30 годин з 07.30 до 18.00

               За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 280 місць для дітей віком від   

      2-х років до 6 років. Комплектація груп дітьми в 2023 – 2024 навчальному році складала -266    

      дітей.

Групи комплектуються за віковими ознаками (одновікові), відповідно до санітарно - гігієнічних норм і правил утримання дітей в закладі дошкільної освіти з урахуванням батьківських запитів, за поданням батьками відповідних документів на комплектацію.

В ЗДО функціонувало 12 вікових груп:

-1 група – «Сонечко»;

-2 група - «Яблунька»;

-3 група  «Віночок»;

- 4 група «Золота рибка»;

       -5 група  «Суничка»;

      - 6 група «Берізка»;

       - 7група «Колосок»;

       - 8 група «Дзвіночок»;

      - 9 група «Барвінок»;

     - 10 група «Соняшник»;

     - 11 група «Ромашка»;

    - 12 група «Калинка».

Територія та приміщення закладу достатньою мірою забезпечують здорові, безпечні і комфортні умови для виховання, навчання та праці. Площа території1,6 га., на ній розташований заклад, господарські будівлі, спортивний майданчик та 12 ігрових майданчиків для всіх вікових груп, кожен ігровий майданчик один від одного відгороджено кущами. Майже вся територія використовується для освітнього процесу. Значна частина території засіяна травою, але навколо будівлі   закладу висаджені клумби. Територія закладу повністю огороджена, проте паркан вимагає покращення. При в’їзді в заклад, стоїть шлагбаум, що унеможливлює несанкціонований заїзд автотранспорту зі сторони дороги, а хвіртка під час освітнього процесу зачинена на ключ, що унеможливлює несанкціонований доступ сторонніх осіб.

На території відсутні небезпечні для здоров’я дітей рослини; дерева омолодженні та висаджені саджанці ялини блакитної, дуба, берези, сосни, туї. Територія прибрана, охайна, без сміття.

Подвір’я закладу та доріжки облаштовані асфальтним аварійним покриттям; на доріжках утворені ями, що створює небезпеку для здобувачів освіти. Деякі ялинки своїм корінням підняли асфальтне покриття, це теж створює для дітей небезпеку. Покриття ганку не слизьке, зі зручними поручнями. Територія навколо закладу освітлюється у вечірній та нічний час. Огляд території здійснюється щодня, а під час підготовки до навчального року – комісією визначеним наказом.

Групові майданчики облаштовані тіньовими навісами, спортивними обладнанням, гірками, дерев’яними конструкціями та пісочницею, проте дерев’яні конструкції потребують заміни на групі № 4, № 7. Усі пісочниці мають дерев’яне накриття. Пісочниці відкриваються вранці та закриваються тоді, коли діти пішли додому.  В осінньо – зимовий період всі пісочниці закриті. Два рази в рік санітарно - епідеміологічною службою здійснюється обстеження стану піску на яйце глист.

В ЗДО №5 «Вишенька» функціонує екологічна стежина. Створена у травні 2004 р

. Має 8 зупинок, а саме:

Зупинка № 1 «Квітник»

Зупинка № 2 «Лісова галявина»

Зупинка № З «Город»

Зупинка № 4 «Ялинковий бір»

Зупинка № 5 «Зона відпочинку»

Зупинка № 6 «Медовий цвіт»

Зупинка №7 «Дерева – старожили»

Зупинка № 8 Алея «Затишок»

      В освітньому процесі для забезпечення повної дошкільної освіти використовуються 2 поверхи. На першому поверсі розташовані групи для дітей раннього віку, які забезпечені окремими входами. На другому поверсі групи для дітей дошкільного віку, деякі з них мають аварійний вихід.  Всі групові осередки відокремленні: роздягальня, групова кімната, кімната для відпочинку, туалетна кімната. У приміщеннях роздягальні обладнанні промаркованими персональними шафами для зберігання і сушіння одягу та взуття дітей. Групові кімнати обладнанні шафами для іграшок, розподілені зони ігрових осередків, які відповідають віковим особливостям. Все обладнання відповідає зросту та віку дітей. Шафи, полиці, стелажі надійно закріпленні.  Спальні кімнати обладнанні безпечними стаціонарними ліжками, постіль промаркована відповідає списку і номеру кожної дитини.  В кожній групі туалетні кімнаті обладнані 2 унітазами та перегородками, окремо для хлопчиків та дівчаток; присутні рукомийники, які забезпеченні теплою водою для миття рук, присутнє рідке мило, туалетний папір, рушники.  В групах раннього віку є стелажі для горщиків.

Два туалети для працівників знаходяться на першому поверсі, обладнані  унітазами, рукомийниками з теплою водою, присутнє рідке мило та дезінфікуючі засоби для рук. В туалетах чисто, охайно, відсутній неприємний запах. Один туалет на території закладу.

    На першому поверсі розташовані кабінети: директора, діловода, заступника завідувача господарством, музична та спортивна зала,  ізолятор, медичний кабінет, прививочна, пральня, харчоблок, комора. В приміщенні пральні відчувається вологість та сирість, стіни пофарбовані, приміщення потребує поточного ремонту. Всі решта кабінети та приміщення (коридор) відповідають санітарним вимогам, є чистими, охайними, естетично оформленими. З метою створення безпечних умом розробленні маршрути руху для здобувачів освіти, призначенні для руху в укриття на період небезпеки. Для забезпечення безбарєрного доступу до приміщення закладу відсутній пандус та ліфт для людей з обмеженими можливостями.

 Працівниками закладу створено українську народознавчу кімнату. Світлиця  займає окрему кімнату і відкрита постійно. У світлиці відтворений затишок української хати. Центральним експонатом є українська піч, яка розмальована петриківським розписом, біля печі стоїть хатнє начиння, а у миснику - горнятка, глечики, горщики, миски, полумиски, гладущики, барильця, куманці та інший декоративний посуд. Священним місцем у хаті є покуть з образами, божником (рушником) та різними предметами святості. Уздовж тильної стіни хати вгорі почеплена жердина, на якій висить український одяг, а неподалік лава та стіл застелені  домотканим рядном. В хаті є колиска з лялькою, виставка вишитих рушників, прялки, великі і малі гребні, мичка, веретено, терниця, скриня, дерев'яні ночви, рубель та качалка для повного догляду за українським одягом та різний побутовий реманент. У світлиці є діюча  виставка ляльок – мотанок  та виставка «Української писанки».

Для зберігання костюмів та атрибутів у закладі функціонує костюмерна.  

Отже, у приміщенні закладу достатньо дотримано вимог, щодо безпечного та комфортного перебування дітей. Проте вимагає покращання, а саме:  поточний ремонт пральні, заміна дерев’яних конструкцій на ігрових майданчиках, облаштування пісочниць відповідно вимогам Санітарного регламенту, забезпечення  безбарєрного доступу до всіх приміщень закладу.

Повітряно-тепловий режим у ЗДО комфортний, природне та штучне освітлення приміщень достатнє, вологе прибирання здійснюється відповідно  Санітарного регламенту, про що свідчить журнал прибирання приміщень, які ведуть помічники вихователів. Питний режим забезпечується кип’яченою водою, яку кип’ятять на кухні зранку. Чайник з кип’яченою водою знаходиться на кожній віковій групі, по потребі діти п’ють з індивідуальної чашки.  Прибирання здійснюється дезінфікуючими засобами, які попередньо медична сестра старша розводить у спеціальній ємкості об’ємом 50 літрів; ємність з дезінфікуючим засобом знаходиться у окремій кімнаті вестибюлі із зазначеним графіком розведення деззасобів. Кількість здобувачів освіти не перевищує проєктну потужність закладу. 

Інструктажі/навчання з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій із працівниками закладу та здобувачами освіти проводиться систематично (згідно за вимогами законодавства про охорону праці та планом роботи закладу). У закладі створено внутрішньосадкову службу з питань охорони праці, проведення всіх видів інструктажів; наказом призначено відповідальних за організацію з охорони праці, пожежної безпеки, проведення інструктажів. Ведуться необхідні журнали. Під час анкетування всі працівники підтвердили регулярність проведення інструктажів, навчання з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

За період 2023/2024 рр. травм виробничого та невиробничого характеру не зафіксовано. Присутній журнал обліку нещасних випадків невиробничого характеру, журнал реєстрації мікротравм, що сталися з вихованцями, журнал реєстрації нещасних випадків з працівниками. Вихователі на групах проводять просвітницьку роботу, щодо профілактики травматизму, про що свідчить оформлені папки роботи з батьками з безпеки життєдіяльності і проведення консультацій онлайн у вайбер групах та на сайті ЗДО.

Отже, у закладі здійснюють усі визначені законодавством інструктажі, робота щодо безпеки життєдіяльності, попередження травматизму проводиться на достатньому рівні.

У закладі організовано харчування здобувачів освіти. Розроблене, погоджене та затверджене меню на всі пори року; щоденне меню, затверджене директором, виставляється в роздягальних кімнатах кожної вікової групи для ознайомлення батьків.

У закладі харчуються діти пільгових категорій:

безкоштовно:

діти ,батьки яких мають статус учасника АТО - 15,

 діти із сімей ВПО - 13 ,

діти з ООП - 9;

діти з інвалідністю – 5.

В харчоблоці стіни вкриті плиткою на всю висоту; в коморі та овочесховищі стіни з побіленою поверхнею, поверхня підлоги вистелена плиткою. Стеля на харчоблоці та коморі пошпакльована та побілена. Вікна замінені на пластикові з москітними сітками. Двері вхідні металопластикові.

Є наявність необхідного набору виробничих цехів, їх санітарно-технічний стан задовільний, забезпеченість технологічним обладнанням (цех первинної обробки овочів, м’ясо-рибний цех, гарячий цех, мийне відділення столового посуду, мийне відділення кухонного посуду) достатнє, цех первинної обробки овочів відсутній, але на харчоблоці виділено місце де встановлено умивальник для миття овочів, для їх очищення встановлено картоплечистку.

У гарячому цеху є три електроплити, 2 електрожарових шафи, одна електросковорідка, промисловий електрокип’ятильник, овочерізка сирих та варених овочів, 2 електром’ясорубки, промисловий електроміксер, електровага, 3 виробничих столи, стелажі із кухонним посудом. Потребують заміни виробничі столи на сучасні з нержавіючої сталі та виробничі стелажі, де зберігається кухонний посуд на сучасні стелажі з решітчастими полицями з нержавіючої сталі.

М’ясо-рибний цех відсутній, але відведено місце, де знаходяться столи і м’ясорубки для розробки риби та м’яса. М’ясорубка для переробки риби потребує заміни.

Миття кухонного посуду здійснюється ручним способом, є в наявності одна ванна для миття каструль та дві мийки. В їдальні виділено куточок для обробки яєць: є інструкція для обробки яєць, ємності для миття, замочування дезінфекції та ополіскування яєць.

 Для дотримання правил особистої гігієни персоналом  в харчоблоці створено необхідні умови для дотримання правил особистої гігієни. Харчоблок забезпечений рукомийником, рідким милом, ТІ деззасобами для обробки рук.

На  харчоблоці достатньо кухонного посуду, столового посуду, розроблювального інвентарю (потрібно замінити: набори дощок), розроблювальних столів, мийних засобів, наявність сертифіката відповідності; дезінфекційних засобів, є наявність свідоцтва пре державну реєстрацію даного дезінфекційного засобу,є наявність регламенту на використання  прибирального інвентарю. Продукти харчування, продовольча сировина зберігаються в спеціально обладнаній коморі. Овочі зберігаються в окремому приміщенні в овочесховищі, де забезпечено дотримання санітарних норм.

Є в наявності  приміщення для персоналу (роздягальна, кімната приймання їжі, санітарний вузол, в приміщенні харчоблоку є роздягальна,  їх стан задовільний).

Кількість працюючого персоналу 6 чол. (1 шеф-кухар, 3 кухарі, 2підсобних працівника); у всіх працюючих відповідна освіта, має місце своєчасне та повне проходження працюючими обов’язкового медичного огляду відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 №280; персонал забезпечено в достатній кількості та відповідного зразку всіх працюючих санітарним одягом, регулярно проведиться навчання по санітарно- гігієнічному мінімуму.

Кухарі дотримуються технологічного процесу приготування готових страв відповідно до картотеки страв,  ведеться картотека страв ( згідно якої розроблені технологічні карточки) та дотримання технологічного процесу під час приготування страв у їдальні

       В кожній віковій групі облаштоване приміщення, яке призначене для миття та сушіння посуду і роздачі їжі.  В кожній групі є мийка з теплою і холодною водою. На кожну дитину відповідно списку є набір посуди: глибока тарілка, мілка тарілка, блюдце, чашка, ложка, виделка (для середньої та старшої групи), не гострий ніж (для старшої групи). Перед сервіровкою столу помічник вихователя протирає стіл концентрованим дезрочином. Починаючи з молодшої групи, дітей залучають до чергування по кухні. В кожній дошкільній групі наявний куточок чергування. Вихованці для чергування одягають відповідний одяг (фартух, хустинка або ковпак). Столи сервіруються відповідно меню: тарілками, ложками, виделками, серветками, а в старшій групі не гострими ножами. Перед вживанням їжі діти миють руки рідким милом з дозатором, в кожній групі біля рукомийника прикріплена інструкція з миття рук. Помічником вихователя ведеться відповідна документація по харчуванню. На кожній групі присутній графік видачі їжі та норми роздачі страв. Відра, каструлі, ополонки в групах виміряні і відповідно промарковані.  Помічники вихователів доставляють їжу у групи у спеціальному санітарному одязі (фартух булий, хустка біла). У закладі відсутні діти з дієтичними потребами.

Отже, у закладі створені всі умови для харчування, його організація сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти.

У закладі функціонує медичний кабінет, який обладнаний відповідно вимогам. Наявні лікарські засоби для надання невідкладної медичної допомоги. Вся документація медичної сестри старшої ведеться відповідно номенклатури справ. Також вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму. На першому поверсі знаходиться ізолятор, прививочна та кабінет медичної сестри, вони облаштовані відповідно до вимог. В кожній групі є лампа для кварцування. Помічники вихователів кварцують бактерицидними переносними лампами групові кімнати за відсутності дітей. На стенді біля медичного кабінету наявна інформація про інфекційні захворювання дітей дошкільного віку, проте просвітницька робота з питань здорового способу життя з добувачами освіти, педагогами та батьками запланована, але проводить не систематично. Тому вимагає покращення.  

Отже, в закладі на достатньому рівні забезпечується медичне обслуговування дітей та надається у разі потреби невідкладна медична допомога, вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму.

У ЗДО проводиться фізкультурно-оздоровча робота. Така форма роботи висвітлена у річному плані закладу та у плані роботи медичного кабінету. Інструкторами з фізичного виховання та вихователями кожного дня проводиться: ранкова гімнастика, гімнастика після сну, фізхвилинки, фізкомплекси на прогулянці, загартування, фізкультурні заняття, фізкультурні розваги та свята, дні здоров’я та та тижні здоров’я. Всі види роботи з фізкультурно-оздоровчої роботи висвітлені у перспективних та календарних планах вихователів та інструкторів з фізичної культури. Також на групах розроблені папки з оздоровчими методиками відомих практик, проте їх проведення носить поверхневий характер. На кожній групі присутній листок здоров’я, в групах раннього віку він ведеться щомісячно, в дошкільних щоквартально. Фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар вимагає покращення.

Отже, у закладі проводиться фізкультурно-оздоровча робота на належному рівні.

  1. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

У ЗДО розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті закладу План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування). Вихователем-методистом, практичним психологом, вихователями, регулярно проводяться різноманітні заходи: семінари,  круглі столи, консультації для педагогів, тематичні заняття для дітей, інформаційні дайджести для батьків. Практичний психолог з дітьми середніх та старших груп проводила інтерактивні бесіди за програмою Українського фонду Благополуччя дітей «Навчіть дитину захищатись» з метою  попередження сексуального насильства над дітьми дошкільного віку.

Усі педагогічні працівники ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо булінгу, іншого насильства та запобігання йому. Заклад має розроблений алгоритм дій  реагування на випадки булінгу, про те таких звернень у закладі не зафіксовано. Телефони гарячої лінії, поліції, органів місцевого самоврядування розміщені в інформаційних батьківських куточках та на сайті закладу; встановлена тривожна кнопка.

Учасники освітнього процесу в разі потреби отримують необхідну психологічну підтримку. Практичний психолог проводить профілактичну та просвітницьку роботу з попередження проявів агресії та насильства.

Оскільки випадків булінгу в ЗДО не зафіксовано, заклад не звертався з цього приводу у відповідні органи, служби у справах дітей, правоохоронні органи.

Загалом в закладі приділяють належну увагу створенню освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації і є достатньо сприятливим для навчання та виховання здобувачів освіти.

1.3.Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору

Освітнє середовище закладу не відповідає вимогам інклюзивності. У закладі не забезпечено безперешкодний доступ до споруди, приміщень та груп; відсутні облаштовані вбиральні для маломобільних людей. Територія закладу освіти адаптована лише в межах двору, проте покриття не рівне. Приміщення не адаптовані для використання дітей з фізичними вадами.

У закладі функціонує ресурсна кімната, вона забезпечена корекційно-розвитковий комплектом:

- Набір дидактичних ігор «Емоції»  з повним методичним посібником 285;

- Набір для сортування «Тварини, комахи, мешканці морів» (36 фігурок, 6 тарілок, щипці);

- Веселкова галька. Класичний набір (36 камінців) EDX Education 13208C ;

- Сенсорна печера sm-0553 (розмір 150*120*170 см))

- Крісло-мішок «Бегемот» – 1 шт.

- Килимок масажний «Пазли Мікс» 8 елементів- 1 шт

- Дитяча мозаїка «Геометрика» 4 фігури- 1 шт

- Багатофункційний набір «Веселка» 18 дет. Альма АЛ 204м

-  Набір будівельних блоків Viga Toys

- Настільна гра «Карнавал тваринок» Viga Toys

-  Ігровий набір «Закручуй та вчись»

- Розвиваюча гра для дітей «Піраміда-сортер»

- БізіБорд 100х60 см.

- Розвивальна світлова пісочниця.

     Заклад забезпечений  асистентами вихователів, практичним психологом.

У ЗДО виховуються 9 дітей з особливими освітніми потребами. Створено команду психолого-педагогічного супроводу. Присутні документальні підтвердження роботи команди психолого-педагогічного супроводу (протоколи, інші матеріали).

Налагоджена співпраця педагогічних працівників з питань навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, проте не реалізується повною мірою корекційна спрямованість. Заклад співпрацює з Інклюзивно-ресурсним центром.

Облаштування предметно-розвивального середовища в закладі починається з роздягальні, де розміщуються шафи дітей відповідно до стандартів та зросту дітей, вони є промаркованими, чистими та відповідають гігієнічними нормами. В наявному куточку для батьків розміщується вся необхідна інформація, папки-пересувки та щодня демонструються дитячі роботи, як досягнення дітей. На стінах роздягальні розміщено символіку закладу, ілюстрації або картини із зображенням пір року.

Групові осередки груп включають в себе не тільки наявність важливих меблів для діяльності дітей, але й різних групових осередків.

Куточки природи та дослідництва включають в себе різноманітні рослини, інвентар для праці, дослідно-експериментальної діяльності дітей у природі, ігровий природний матеріал для виконання завдань з теорії розв'язання винахідницьких завдань. Організація даних куточків відповідає санітарно-гігієнічним нормам.

Куточки книги вміщує в собі різну дитячу літературу, казки та оповідання, оформлені гарними ілюстраціями, а також тут розміщені різні періодичні видання. Оскільки дітям є цікавим все гарне та яскраве, в куточку  були наявними книжки відомих дітям казок.

Куточки самостійної художньої діяльності містять  весь необхідний матеріал для творчості — фарби, олівці, фломастери, крейду, різноманітні готові та саморобні штампи, пластилін. Таким чином даний матеріал використовувався на заняттях та під час самостійної дитячої творчості.

Ігрові центри — включають в себе всі необхідні іграшки та обладнання для сюжетних ігор дітей — лікарня, магазин, їдальня тощо. Таким чином діти активно використовують всі ці іграшки для своєї гри, а також можуть їх комбінувати між собою.

Окрім різноманітних великогабаритних іграшок в групах є осередок розвивальних ігор, де знаходились дидактичні ігри відповідно віку, лото, мозаїка, різні конструктори тощо.  Дані іграшки використовуються як на заняттях, так і під час  самостійної гри дітей.

Куточки усамітнення, що розміщуються у групових кімнатах, призначені для дітей, яким необхідний спокій, усамітнення та відпочинок за різних можливих обставин.

На основі проведеного дослідження предметно-ігрового середовища груп можемо зробити висновок, що є всі необхідні іграшки, обладнання та дидактичні матеріали для розвитку дітей за різними напрямами та відповідно до програмних вимог.

Отже, у закладі загалом предметно - ігрове розвивальне середовище змістовне, яскраве, естетично оформлено, що сприяють формуванню ключових компетентностей здобувачів освіти.

Рівні оцінювання:

 

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

1.1.

Вимагає покращення

1.2.

Достатній рівень

1.3.

Вимагає покращення

 

За напрямом 1: Освітнє середовище закладу освіти

 

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *